آشتیان سلام - مطالب جامع سرگرمی و پزشکی

آخرین اخبار سرگرمی و مقالات پزشکی و سلامت در زمینه ی پوست و مو، زیبایی، چاقی و لاغری، زیبایی و بانک کامل بیماری ها

آشتیان سلام - مطالب جامع سرگرمی و پزشکی

آخرین اخبار سرگرمی و مقالات پزشکی و سلامت در زمینه ی پوست و مو، زیبایی، چاقی و لاغری، زیبایی و بانک کامل بیماری ها

خداحافظی با دیسک کمر با ۵ روش خانگی

lumbar-disc-1.jpg (525×366)

درمان دیسک کمر فقط در کلینیک درد راد! اغلب افراد هنگامی که اسم دیسک کمر را می‌شنوند، تصوری بیماری لاعلاج از آن دارند. امروزه درمان‌های متعددی برای دیسک کمر در نظر گرفته‌شده است که هر درمان می‌تواند برای هر کس تأثیرگذاری متفاوت داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است قبل از فکر کردن به عمل جراحی، چند روش ساده و خانگی را برای درمان خود انتخاب کنید.

  ادامه مطلب ...

درمان کم خوابی اطفال

اختلال-خواب-کودکان.png (540×320)

درمان کم خوابی اطفال، خوابیدن  به طور کامل خستگی های روزانه آنها را برطرف می کند خواب کامل برای رشد کودک بسیار تاثیر دارد.

کودکان نسبت به بزرگسالان فعالیت بیشتری دارند و در صورت عدم استراحت بسیار صدمه می بینند. در این صورت اگر کودک شما مشکل کم خوابی دارد حتما راه حلی برای آن پیدا کنید.

راه حل برای برطرف کردن کم خوابی اطفال

  1. به والدین گفته می شود برای کودکان جای خواب ثابتی را در نظر بگیرند و به فرزند خود تاکید کنید که باید در جای خود استراحت کند.
  2. به این دسته از کودکان به هیچ وجه اجازه تا دیر وقت بیدار بودن را ندهید و زمان مشخص را برای خواب فرزندانتان تعیین کنید.
  3. ساعت خواب ثابت را برای فرزند خود در نظر بگیرید و آن را تشویق کنید به خوابیدن در آن ساعت مشخص که تعیین کردید.
  4. والدین باید مراقب تغذیه فرزندان خود باشند و سعی کنند مواد غذایی که کافئین دارد را تا آنجایی که می توانند به آنها ندهند. اگر فرزند شما علاقه مند به این مواد غذایی هست حتما 4 ساعت قبل از خواب به آنها داده شود.
  5. متخصصین تغذیه توصیه می کنند که مصرف موادی مانند شیر ولرم که کلسیم دارد قبلا از خواب توصیه می کنند.
  6. حداقل 2 ساعت قبل از خواب شام کودک را بدهید این کار باعث می شود کودک راحت تر بخوابد.
  7. اگر کودک شما از کم خوابی رنج می برد، دمای اتاق کودک توجه کنید. اگر اتاق گرم باشد باعث بد خوابی آنها  می شود.
  8. به والدین توصیه می شود که عصبانیت خود را برای بی خوابی کودک نشان ندهند چون باعث اضطراب کودک می شود.

عوارض کم خوابی کودکان

– کم خوابی بر وزن کودکان تاثیر می گذارد که با عث می شود وزن آنها بالا برود و باعث بیماری آنها می شود.

– باعث بیماری دیابت نوع 2 در بزرگسالی می شود.

– مطالعه نشان می دهد کیفیت خواب با دیابت نوع 2 ارتباط دارد.

– بدن کودکانی که شب ها کمتر میخوابند نسبت به انسولین مقاوم می شود.

اثرات خواب کافی برای کودکان

خواب کافی برای کودکان، روی کارکرد صحیح حافظه، سوخت و ساز طبیعی بدن و بهبود اخلاق ضروری است.

ساعت خواب کودک باید 6 تا 13 ساعت ضروری می داند.

مطالعه نشان می دهد عادت های کودکی از جمله خواب و تغذیه صحیح تعیین کننده سلامتی در بزرگسالی.

شیوع ویروس کرونا با گرمای هوا متوقف می‌شود؟

فصل آنفلوانزا در ماه‌های گرم فروکش می‌کند؛ آیا ویروس کرونا نیز این چنین خواهد بود؟ مطالعه‌ی شیوع ویروس‌های کرونای قبلی سرنخ‌هایی را درمورد این موضوع در اختیار ما می‌گذارد.
1435c870-d68a-45ee-b475-90bd1393735c.jpg (750×500)
با گرم‌شدن نیمکره‌ی شمالی، شیوع ویروس کرونا جدید متوقف می‌شود؟ این مسئله به‌وسیله‌ی برخی از پژوهشگران پیشنهاد شده است و برخی از رهبران سیاسی جهان نظیر ترامپ نیز آن را تکرار می‌کنند، اما به‌سادگی نمی‌توان گفت که چنین چیزی رخ خواهد داد یا نه. ترودی لنگ از دانشگاه آکسفورد می‌گوید:

ما مطمئنا نمی‌دانیم. من همیشه از همکاران ویروس‌شناس دراین مورد سؤال می‌کنم و کسی نمی‌داند. بنابراین اینکه مردم می‌گویند هوا گرم خواهد شد و ویروس ناپدید می‌شود، تعمیم بیهوده‌ای است.

این پیش‌بینی اساسا همان چیزی است که ترامپ در تاریخ ۱۰ فوریه به آن اشاره کرد: «گرما این نوع ویروس را می‌کشد». بسیاری از مردم چنین فکر می‌کنند که با آمدن آوریل و شروع گرما ویروس از بین می‌رود. ترامپ تنها سیاستمداری نیست که چنین ادعایی را عنوان می‌کند. مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا نیز هفته‌ی گذشته در مصاحبه با خبرنگار ITV گفت که امیدوار به کاهش سرعت شیوع کرونا است تا ویروس در فصل بهار و تابستان به بریتانیا برسد؛‌ زیرا در این زمان قدرت انتقال ویروس‌های خانواده‌ی کرونا ازجمله ویروس جدید کاهش پیدا می‌کند.اینکه آیا ویروس کرونا که به‌سرعت درحال انتشار در سرتاسر جهان است، از فصل آنفلوانزا تبعیت می‌کند و با رسیدن بهار فروکش می‌کند یا نه، مشخص نیست و بسیاری از دانشمندان می‌گویند هنوز خیلی زود است که پیش‌بینی کنیم رفتار این ویروس خطرناک در آب و هوای گرم به چه صورت خواهد بود.
 
ادامه مطلب ...

موتورسیکلت برقی دیمون هایپراسپرت HS رونمایی شد

3c2d193c-f7a6-46d5-bd2c-2b9bdaec80b4.jpg (750×500)

برند نوپای دیمون به‌طوررسمی موتورسیکلت برقی هایپراسپرت ۲۰۰ اسب‌بخاری HS را در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد. یکی از نکات درخورتوجه در نمایشگاه CES امسال، رونمایی موتورسیکلت برقی هایپراسپرت HS متعلق به شرکت دیمون (Damon Motorcycles) است. دیمون امیدوار است خود را در بازار با سه ویژگی مهم از سایرین متمایز کند: پیشرانه‌ی الکتریکی و موقعیت سواری متغیر و سیستم اخطار پیشرفته.


طبق گفته‌ی دیمون، موتورسیکلت برقی هایپراسپرت HS مناطق اطراف خود را با دوربین‌هایی با وضوح زیاد اسکن می‌کند که در جلو و عقب نصب شده‌اند و سپس با فناوری هپتیک روی دستگیره‌های فرمان و چراغ‌های LED روی شیشه جلو و ازطریق دوربین به موتورسوار هشدار می‌دهد. دیمون هایپراسپرت HS همچنین از اتصال شبکه‌ی 4G بهره می‌برد و اطلاعات موتورسیکلت و اتفاقات جاده را روی فضای ابری بارگذاری می‌کند.

قدرت سیستم محرکه‌ی برقی حدودا ۲۰۰ اسب‌بخار و ظرفیت پیمایش در بزرگراه (با سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت) ۲۷۰ کیلومتر است. ناگفته نماند ظرفیت بسته‌ی باتری این موتورسیکلت ۲۱/۵ کیلووات‌ساعت گزارش شده است. هنوز اطلاعاتی از وزن خالص موتورسیکلت برقی دیمون هایپراسپرت HS منتشر نشده است.دیگر مشخصات این موتورسیکلت برقی شارژر سطح ۲، سیستم‌های کمک‌راننده مانند ترمز ABS، سیستم کنترل کشش، ترمزهای برمبو و سیستم تعلیق Ohlins اشاره کرد. هایپراسپرت HS با قیمت ۲۴ هزار و ۹۹۵ دلار و مدل هایپراسپرت پریمیر با قیمت ۳۹ هزار و ۹۹۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.دیمون موتورسایکلز قصد دارد از مدل کسب‌وکارهای فروش مستقیم استفاده کند و مشخص نکرده است چگونه و کجا قصد دارد خط‌تولیدش را پایه‌گذاری کند؛ البته دفتر اصلی دیمون در ونکوور کانادا مستقر است.


هنوز مشخص نیست دیمون موتورسایکلز تا زمان آغاز تولید در سال ۲۰۲۱، چه تغییراتی در موتورسیکلت برقی هایپراسپرت اعمال خواهد کرد و اینکه این شرکت می‌تواند سرانجام پروژه‌ی هایپراسپرت را به‌سرانجام برساند یا خیر. 

لازارت LM 410، موتورسیکلت متفاوت فرانسوی، با پیشرانه یاماها R1 معرفی شد

1675e9bf-ba56-420c-a0bb-1a58cd935aa9.jpg (750×500)
موتورسیکلت LM 410، محصول جدید شرکت فرانسوی لازارت، طراحی منحصربه‌فردی دارد. قیمت پایه‌ی این موتورسیکلت چهارچرخ ۱۰۰ هزار یورو است و از پیشرانه‌ی یاماها R1 استفاده می‌کند.

شرکت فرانسوی لازارت (Lazareth) از همان آغاز فعالیتش، با همه‌ی برندهای دیگر متفاوت بود. محصولات لازارت انواع موتورسیکلت و سه‌چرخه هستند که ازنظر طراحی و عملکرد فنی، هیچ رقیبی ندارند. جدیدترین محصول لازارت موتورسیکلتی چهارچرخ و عضلانی است که نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

موتورسیکلت لازارت LM 847 چهار سال پیش رونمایی شد که از پیشرانه‌ی ۴/۷ لیتری V8 مازراتی با قدرت ۴۷۰ اسب‌بخار استفاده می‌کرد. مشابه این پیشرانه پیش از اینکه در موتورسیکلت لازارت استفاده شود، زیرکاپوت مازراتی کواتروپورته و آلفارومئو 8C Competizione قرار داشت.

Lazareth LM 410

موتورسیکلت جدید لازارت نیز از طراحی مشابه مدل LM 847 استفاده می‌کند؛ اما پیشرانه‌ی خودرو روی آن نصب نشده است. مدل جدید LM 140 نام دارد و فرانسوی‌ها از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۹۹۸ سی‌سی یاماها R1 در آن استفاده کرده‌اند. با اینکه لازارت مشخصات فنی LM 410 را اعلام نکرده است، می‌دانیم یاماها R1 حدود ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بنابراین، می‌توان پیش‌بینی کرد درصورت تیونینگ ارتقای قوای فنی، قدرت نهایی لازارت LM 410 بیشتر از یاماها R1 خواهد بود. البته ممکن است LM 410 از پیشرانه‌ی استاندارد ژاپنی‌ها استفاده کند؛ ولی به‌نظر می‌رسد وزن آن بیشتر از R1 باشد؛ به‌همین‌دلیل، ارتقای قدرت منطقی به‌نظر می‌رسد. 

لازارت LM 847 بیش از ۴۰۸ کیلوگرم وزن داشت؛ اما باتوجه‌به ابعاد محصول جدید، احتمالا وزن LM 410 سبک‌تر است. در وب‌سایت رسمی لازارت نوشته شده است:

مدل LM 410 (درمقایسه‌با مدل LM 847) بسیار معمول‌تر است. این موتورسیکلت را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که سبک‌تر و سواری با آن آسان‌تر باشد و موتورسیکلت‌سوارهای بیشتری جذبش شوند.

موتورسیکلت LM 410 که به‌نظر می‌رسد در فیلم‌های علمی‌تخیلی باید استفاده شود، مجوز تردد جاده‌ای دارد. لازارت فقط ۱۰ دستگاه از LM 410 تولید خواهد کرد و قیمت پایه‌ی هر مدل، ۱۰۰ هزار یورو (حدود ۱۰۷ هزار دلار) خواهد بود.